تو در اوج بيخيالی فارغ از رنج و ملالی    نميدومی قلب عاشق داره با تو شور و حالی

بالاخره يه هفته شد و من باز دوباره اومدم تا واستون جديدترين خبرها و اتفاقاتی که در مورد منصور افتاده و يا داره ميفته رو براتون بيارم.

mansour-new.jpg

 اول بذارين يه سری عکس جديد  رو براتون بذارم که حالشو ببرين.

.:: گالری کامل عکسهای کنسرت ۲۴ مارچ در فرانکفورت آلمان کليک کنيد ::.

اينم از عکسهای فرانکفورت...حالا ميخوام يه خبر توپ در مورد سايت MansourTV بهتون بدم.

----------------------------------------------------------- 

mtv_logo.JPG

COUNTDOWN

و اما خبر..خبر هم اينه که سايت MansourTV  تا روز جمعه هفته ديگه با يه ديزاين جديد و کاملا متفاوت افتتاح ميشه... الان ياسر يه لينک به من داد که واقعا ديزاينش قشنگه..يعنی انصافا عالی هستش...حالا خودتون وقتی سايت افتتاح شد ميبينين که چه شاهکاريه.حالا من هر چی بگم شما نمی فهمين که ( شنيدن کی بود مانند ديدن)..اما ويژگی اصلی اين ديزاين اينه که برای ما ها که تو ايران هستيم سه سوته باز ميشه.

 اين از اين...حالا که در مورد سايت MansourTV صحبت ميکنيم بذارين يه نکته جالب براتون بگم. منصور ما اولين خواننده ای بود که علاوه بر اين همه سايتهای خبری و تفريحی که طرفداراش براش باز کردن، يه سايت هم مخصوص پخش ويدئوها بصورت انلاين ياسر و کيا براش باز کردن ( يعنی همين MansourTV ) ..خلاصه بعد همين قضيه بود که خواننده های ديگه مثل شهرام کاشانی به کيا ميل زدن و ازش خواستن که برا اونا هم بزنه...تازگيا هم شنيدم که شهياد هم اينکارو کرده. / واقعا خيلی مسخره س که خواننده های ديگه فقط منتظرن تا يکی مثل منصور يه کاری بکنه بعد ازش تقليد بکنن...ادم ميمونه چی به اينجور ادما بگه واقعا..به هر حال خواستم اينم بگم که تقليد از منصور ديگه کارش از صدا و موزيک و شعر هم گذشته...الان به تقليد کردن از سايت هم رسيده.

www.mansourtv.com

----------------------------------------------

mansour_02_b.jpg

خب ديگه اينا بود اين هفته...اين عکس جديد هم شميلا عزيز زحمت کشيده برم ميل کرده که همينجا ازش تشکر ميکنم. البته پيمان هم اين عکسو در سايز کوچيکتر البته رو سايت گذاشته بود که حالا با اجازه من اينجا با سايز بزرگتر براتون ميذارم.

ديگه همينا بود ديگه...اها راستی مصاحبه منصور با تلويزيون PEN رو سجاد و نيما رو NasleMansour گذاشتن که حتما برين و دانلود کنين. من که خودم نتونستم مصاحبه های عيد رو ببنيم از اينجا دانلود کردم خيلی باحال بود.

nasle-mansour.jpg 

------------------------------

خب اما اهنگی که ميخوام امروز راجع بهش حرف بزنم ميخوامت هستش...فقط قبلش بذارين يه خورده راجع به شش و هشت حرف بزنم. واقعا من نميدونم چرا بعضی ها سعی بر اين دارن که اهنگهای شش و هشت رو اول از همه بی ارزش و بی محتوا نشون بدن در صورتی که اگه بخوايم از سبک های موزيک ايران نام ببريم شش و هشت اصلی ترين و شاخص ترينشه و باز جالب تر اينه که ما ايرانيها همگی بدون استثنا ( اينو به جرات ميگم حاضرم هم شرط ببندم) وقتی که ميخوايم يه سی دی يا نوار رو گوش بديم در وهله اول دنبال اهنگهای شاد و به اصطلاح شش و هشت ميریم و هميشه هم اهنگهايی که هيت ميشن و به اصطلاح گل ميکنن اهنگهای شش و هشت هستن ولی نميدونم چه عادت بديه که ما ايرانيها داريم وقتی ميخوايم از اهنگ مورد علاقه مون نام ببريم هميشه دنبال يه اهنگ با ملودی سنگين ميريم که مثلا خودمون رو خيلی عميق و متفکر و اينا نشون بديم که اووه ما نت به نت اون ملودی رو ميشناسيم و از اين حرفای اينجوری ديگه...البته اين ادمايی که ميگم دقيق همون کسايی هستن که اگه بری تو ماشينشون يا تو خونشون همه سی دی ها و نونارهای شاد گوش ميکنن اما تو مجلس که جمع ميشن فکر ميکنن اگه بگن ما ملودی سنگين ( مثل سياوش و يا مثلا مسعود فردمنش )گوش ميديم ميتونن خودشونو متفکر تر نشون بدن در صورتی که حالا چه خوشمون بياد چه نياد ما پيش خودمون هميشه اهنگهای شاد رو گوش ميديم.البته نميگم که من ميگم اونايی که واقعا با اهنگهای اروم حال ميکنن همين جورين نه به قول زهره وقتی يه خبر خوب بهت ميدن که نميشينی اهنگ غمگين گوش کنی اما مسئله من اينجاست که اونا اگه واقعا از ملودی شش و هشت بدشون مياد پس چرا گوش ميدن؟ خب تو حالات خوشحاليشونم گوش ندن حالا هم که گوش ميدن پس حرف الکی نزنن ديگه...اصلا بذارين يه مثال براتون بزنم همين مسعود فردمنش که تا الان ۸ البوم بصورت دکلمه و ريتم ارو به بازار داده بود البوم اخرش يعنی حکايت هشتم در بازار شکست خورد. ( حالا به هر دليلی از کمپانی که اونچنان براش تبليغ نکرد تا استفاده از شعرای يه نفر ديگه به اسم فتيه عامری..حالا همين مسعود فردمنش حالا باز چه به خواست خودش چه با اصرار کمپانی در عرض کمتر از ۶ - ۷ ماه مياد يه البوم کاملا شش و هشت ريتميک ( زنگ تفريح ) به بازار ميده که يه جورايی بخواد ضرر اون يکی البوم رو جبران کنه.حالا من نميدونم اين البوم شش و هشت فردمنش رو کی ميخواد گوش ميده. تا اونجايی که من طرفدارهای سرسخت فردمنش رو ميشناسم همگی بخاطر دکلمه ش طرفدارشن حالا چی شد که اون يکی البومش شکست خورد مجبور شد برا طرفداراش شش و هشت بخونه من نميدونم؟ ای نشون ميده که فردمنش هم ميدونه همه مردم با اهنگ شش و هشت يه جور ديگه حال ميکنن اما خب بعضی هاشون دوست ندارن اينو عنوان کنن( مثل بعضی ايرانيهای خارج از کشور که ميگن اگه تو خيابون يه ايرانی رو ببينن راشونو کج ميکنن و اگه هم بپرسی خودشون رو اسپانيشو ايتاليايی جا ميزنن اما همون برو تو يه کنسرت ايرانی ميبينی که چقد اسپانيايی و ايتاليايی اومدن و چقدم بادن خوب فارسی صحبت کنن)

 البته من نميخوام بگم که شش و هشت بهتره يا بدتره من ميخوام بگم که در سبکهای موزيک بهتر و بدتر وجود نداره اين سليقه شنونده هستش که تصميم ميگيره چه نوع سبکی رو دوس داشته باشه. ما ايرانيا هم يه جمله معروف داريم که ما اينقد غم و غصه داريم که وقتی ميخوايم يه اهنگ گوش بديم ترجيحا شاد و پر انرژی باشه و باز ترجيحا شش و هشت خودمون باشه که باهاش يه قری هم به اين کمرمون بديم که دلمون واشه. و در عين حال دوست داريم به همه بگيم که اين همينجوريه ما فقط اهنگهای اروم گوش ميديم.

و اما از اون طرف ميرسيم به بعضی از شاعرا و اهنگسازا و خواننده ها مون که در واقع نصف انتقاداتی که همه از شش و هشت ميکنن بخاطر غرض ورزی هستش که چون خودشون نميتونن شش و هشت بخونن اونو ميکوبن. اول مثلا سياوش رو مثال ميزنم که من برا کاراش خيلی احترام قائلم اگه شش و هشت نميخونه بخاطر اينه که صدای سياوش برای شش و هشت خوب نيست اما باز هيچوقت از شش و هشت بد نميگه حتی خودش يه اهنگ شش و هشت مثل چی صدا کنم تو رو ( البته اگه شش و هشت حسابش کنيم) ميسازه ولی مثلا فلان شاعر چون نميتونه شعرای ساده و روون بگه کار امثال بابک و پاکسيما رو رد ميکنه در صورتی که الان شعرهای بابک روزبه و پاکسيما هستش که طرفدار داره و مردم گوش ميدن. اون اقای شاعر بله شعرش خيلی قشنگه کلمات و عباراتی که استفاده ميشه همگی زيبا عميق اما بايد اينم يادمون باشه مردم در زمان حال چی ميخوان.ديگه گذشت دوره ای که مردم با وطن وطن شنيدن تو اهنگ ذوق کنن.

wallpaper87-800.JPG

خب حالا ميرسيم به ميخوامت خودمون که منصور عزيز اجراش کرده...يادمه وقتی تازه البوم فراری اومد خيلی ها همين ميخوامت و شيرين رو کوبيدن که منصور نبايد اهنگهای شش و هشت بخونه و اين حرفا...( البته من بيشتر منظورم بچه های بازديد کننده وبلاگ و خود صاحبان وبلاگ هستش که بيشتر باهاشون در ارتباطم)خب اين وسط بعضی از بچه ها به خاطر متفاوت جلوه دادن خودشون و وبلاگشون بنای انتقاد اينا گذاشتن که اينجوريه و البته بعضی هم مثل محمد و سيامک که هميشه هم گفتم من نقد تحليل اين دو نفر رو خيلی دوس دارم با حرفهای منطقی دلايل خودشونو گفتن که من خودم  هم باهاشون موافق بودم...اما از اون ور بين مردم ميخوامت به يکی از محبوب ترين اهنگهای البوم تبديل شد. اهنگسازی زيبای منصور که نشون داد علاوه بر اسپانيش و ترنس در شش و هشت هم عالی هستش و باز تنظيم زيبای منوچهر چشم آذر...شعر هم که،  خيلی ها بهش ايراد ميگيرن کار بابک روزبه هستش.من نميدونم باز چرا ما مخالفيم که در يه ترانه يا شعر از کلمات ساده و محاوره استفاده کنيم.؟ انگار اگه اينجور باشه ارزش خواننده و موزيک پايين مياد. در صورتی که نبايد اينطور باشه شما همين شعر ميخوامت کار بابک رو ببينين که چقدر قشنگ و با احساس هستش و در عين سادگی حق مطلب رو به راحتی ادا ميکنه

نقل و نبات و شيرينی   مگه ميشه تو دل نشينی

يا

دوست دارم خيلی زياد ميخوامت    حتی اگه خدا نخواد ميخوامت

البته باز من يه نکته رو هم اينجا ياداور بشم که قصد طرفداری از يه سبک خاص رو ندارم همونطور که گفتم در موسيقی فقط سليقه حرف اول رو ميزنه و يه خواننده بايد در يه البوم برای همه سلايق اهنگ داشته باشه/ خيلی ها البوم فراری رو متهم کردن که منصور در اين البوم اهنگ شش و هشت زياد خونده در صورتی که ۳ اهنگ ( ميخوامت - ارزومه - شيرين) از ۹ اهنگ کل البوم به اون صورت زياد نيس...شما اگه ببينين در البوم ديوونه که جنجالی ترين البوم در زمان خودش بود منصور از ۸ اهنگ باز سه اهنگ شش و هشت داشت ( عزيز دلمی - بد اخلاق - ترانه بی ترانه)...يکی از دلايلی که اين ايراد به ديوونه گرفته نشد شعر ترانه بی ترانه از بابک صحرايی بود که درسته اين شعر بر روی يه ملودی شش و هشت سواره اما جملاتی مثل :

 بازی فقط کلاغ پر قصه فقط از اخر    تو شهر بی قلندر کوچ شبونه از سر

ادمو ياد شعرای شهيار قنبری مينداخت که پر بود از عبارتهای اينچنينی و منصورم ديگه در البوم ديوونه با  اين اهنگ يه جورايی جای شعرای شهيار رو پر کرد

----------------------------------------------------------------------------

bullet-arrow-orange.gifنويسنده: محمد ناصری

دوشنبه، 21 فروردين 1385، ساعت 2:7

سلام رامين جان ... من هم موافقم که کلا موسيقی سليقه ای هست يعنی منصور رو همه دوست دارن و اون هم به عنوان يه خواننده دوست داره همه مخاطبان رو همونطور که گفت به خاطر محدوديت جامعه ايرانی خارج از کشور و بحث فروش آلبوم طوری کارها رو بسازند که در تمام اقشار فروش بره آلبوم. آهنگ های ۶-۸ آلبوم فراری هيچ مشکلی ندارند ايراد کار سر اين بود که چون ۳ تا در يک آلبوم داريم و بيقيه کارها هم باز ريتم های نزديک به هم دارند يک کم شنونده رو اذيت ميکنه ( طرفدار حرفه ای منصور ) شايد اگه هر کدوم از اين آهنگ ها در ( ميخوامت و شيرين ) يه آلبوم جدا گانه بودند خيلی بهتر خودشون رو نشون ميدادند.

E-mail:  mansourstar@onlymansour.com

URL:  www.mansourstar.mihanblog.com

 
يعنی ميگم من از حرفای محمد خوشم مياد چون ميفهمم يه چی ميدونه..محمد جان زدی تو خال من بارها واسه بعضی از بچه ها توضيح دادم که اين ميخوامت شيرين يا ارزومه نيس که مشکل دارن بلکه نزديکی ملودی بين اينهاست که يه خورده تو چش ميزنه ( مخصوصا شيرين و ميخوامت که خودتم گفتی) دقيقا باهات موافقم من اگه ميگم منصور بايد بايد دوباره با امثال پاکسيما و شهيار قنبری و يا شاعرای ديگه مثل ژاکلين فردمنش و ... کار کنه بخاطر اينه...شعرهای بابک روزبه هيچکدوم به تنهايی ايراد نداره اما منصور ميتونه از شعرهای مختلف در البومهای مختلف استفاده کنه..چه اشکالی داشت اگه مثلا شيرين يا ميخوامت در البوم بعدی بود؟ خوشبختانه کارهای منصور هم طوری هستش که تاريخ مصرف نداره ما همين نازک نارنجی و بد اخلاق که حال و هوای جاهلی و فيلم فارسی دارن  رو داره در سال ۲۰۰۲ - ۲۰۰۳ شنيديم اما اينقد برامون جالب و با نمک بود که هميشه گوش ميديم اونا رو. مطمئنا شيرين و ميخوامت اگه دو سال ديگه که هيچی ۱۰ سال ديگه هم منصور ميخوند مورد توجه قرار ميگرفت.شما ببين در اهنگهايی شش و هشت البوم فراری همه اهنگها که از خود منصوره...تنظيم ها هم همه از منوچهر چشم اذر و شعر هم همش از بابک روزبه. خب حالا اين وسط منصور اهنگسازی رو که نميده به يه نفر ديگه اتفاقا بهتر هم هست که نميده چون خودشو بهتر ميشناسه و ميدونه چه جوری يه ملودی بسازه که با صداش جور باشه و اونو بخونه...در تنظيم هم مخصوصا شش و هشت ما بهتر از
منوچهر چشم اذر نداريم که..خداييش نداريم پس ميمونه شعر / منصور ميتونه با استفاده از شاعر های ديگه در کنار بابک روزبه مثل هميشه بهترين کارهاش رو ارائه بده.من از روز اول هم گفتم شعرهای بابک به تنهايی هيچکدوم مشکلی ندارن تازه بابک اونقدر حرفه ای هستش که هر کدوم از شعراش رو يه نوع ملودی سواره ولی خب همين که هفت ترانه از نه ترانه از يه نفر باشه خود به خود يه نوع نزديکی و يا خيلی سختگيرانه بگيريم تکرار رو تو ذهن شنونده بوجود مياره
----------------------------------------------------------------------------------

...و اما يه نکته که شايد براتون جالب باشه اينه که منصور خودش به بابک ميگه که ميخوام تو يکی از ترانه ها نقل و نبات و شيرينی بکار بره/در مورد ويدئو هم بگم که کوجی بعد از وقفه ا ی که از کار با منصور داشت در ويدئو ميخوامت که يه اهنگ شش و هشت ايرانی بود از سوژه وسترن و کابوی امريکای چند دهه پيش استفاده کرد که ديگه انصافا نميشه از ويدئوی ميخوامت ايراد گرفت...يه ويدئو پر خرج همونطور که از منصور انتظار ميرفت اما نه يه ايراد کوچولو ميشه گرفت اونم صحنه های کم از رقص دنسر ها هستش...اونطور که تو بی بی سی خوندم اتفاقا صحنه های رقص خيلی بيشتر بود اما ما فقط چند ثانيه از اونو ميبينيم. به نظر من اگه به جای اون صحنه بانک زنی و منفجر شدن ديناميت ( که منصور هم در اون صحنه ها نبود ) از صحنه های رقص استفاده ميشد بهتر بود حالا اينم نظر من بود شايد مسئله ای بوده که کوجی و منصور اينکارو نکردن...يه مسئله جالب ديگه اينه که ويدئو اين اهنگ از خود اهنگ اصلی طولانی تره و در ويدئو هم يکی دو دقيقه به ملودی اضافه شده...اينم از ويدئو ميخوامت يکی از زيباترين کارهای منصور و کوجی در البوم فراری ( البته متاسفانه در ويدئو شيرين کوجی يه کار ضعيف ارائه داد که حالا به موقعش در مورد اونم بحث ميکنيم.

ديگه فعلا بای بای همگی03.gif23.gif07.gif

/ 33 نظر / 13 بازدید
نمایش نظرات قبلی
Siamak

اما سه آهنگی که از آلبوم ديوونه گفتی از آهنگ هايی هستن که با اينکه من اين سبک رو خیلی دوست ندارم به اين آهنگ ها علاقه ويژه ای دارم ... اينو بايد قبول کنی که عزيز دلمی - بداخلاق - ترانه بی ترانه رو اصلا نميتونی با آرزومه - ميخوامت - شيرين مقايسه کنی ... من اطلاعات چندانی در زمينه موزيک ندارم ولی اينو ميتونم بگم که اون آهنگ ها خيلی بيشتر از اين سه آهنگ فراری مورد توجه قرار گرفت ... ضمن اينکه مثلا شعر بد اخلاق هم يه نو آوری توش بود و هم از بهترين های بابک روزبه بود ... در حالی که ميخوامت و شيرين با آهنگ های رقصی خواننده های ديگه چندان تفاوتی نداشت و در بين کارهای بابک هم يه کار معمولی مايل به ضعيف بود ... ولی در نهايت علت اينکه من شخصا از آلبوم فراری مثل آلبوم های قبلی راضی نيستم ۳ چيز بود : ۱- بالا رفتن توقع به خاطر آلبومی مثل ديوونه قبل از فراری ۲- دخالت منصور در شعر های بابک روزبه ۳- مچ نبودن کار ها با هم‌‌ که بارها بهش اشاره شده و به نظر من مهم ترين مساله بود ... مرسی از آپت ... عالی بود ... فعلا ...

حالا بعدا ميگم ديــــــــــــــــــــــــگه ....

maziyar

سلام رامین جان بازم مثل همیشه گل کاشتی کارت درسته آقا ایول

arash

سلام/رامين جان ايول بابا مرثی منم آپ کردم سری بزن باييييييييييييييييييييييييی

حامد

منصور جون سلام داداش من خيلی دوست دارم اگه ميشه يه راهی بگو که باهات ارتباط بر قرار کنم جون مادرت يه کاری بکن.

مازيار

سلام من داداش حامدم من مازيارم جون مادرت يه جوری با ما رابطه برقرار کن بابا ما چيکار کنيم بتونيم صداتو بشنويم؟

کاوه

سلام منصور جون خوبی؟بابا من داداش مازيارو حامدم جون مادرت يه جوری با ما رابطه بر قرار کن ما مرديم اخه باشه؟

شروين

منصور جان من فاميل اون سه نفرم بابا ما مرديم از دوريت.

نازنين

سلام... ببخشيد جا موندم دير کامنت گذاشتم . عجب اپی! محشر بود. با حرفات موافقم. ۶-۸ خيلی هم بد نيست مشکل بيشتر شعر! ترانه سرايی همينطوری سخته چه برسه به اينکه منصور موضوع يا قسمتی از ترانه رو ميده و شاعر مجبور ميشه اونو تکميل کنه. ويژگی اصلی سبک روزبه استفاده از زبان محاورست (که البته خيلی هم خوبه) اما به جاش مشکل ساز هم شده. کار روزبه درنوع خودش بی نظيره اما بخاطر ويژگی که گفتم استفاده مکرر از اون باعث از بين رفتن تنوع کار ميشه. حالا اگه سبک ترانه ها يه جور باشه اهنگ هم يه سبک داشته باشه ترانه ها شبيه هم به نظر میان.بخاطر همين اون ۳ ترانه از بين ۹ ترانه البوم فراری بيشتر به چشم ميخوره و اگه قرار باشه انتقادی بشه اول اين سه ترانه قربونی ميشن!

نازنين

خوبی کار کردن با شاعرای ديگه مثل پاکسيما همينه. کارای پاکسيما سبکهای مختلف داره. شاید اگه دو ترانه مختلف از پاکسیما گوش کنیم متوجه نشیم هر دو از یه شاعر. شهيار هم که ديگه نگو ترانه هاش حرف نداره. ديگه همین دیر اومدم زشت بیشتر از این حرف بزنم.فعلآ باي